Mūsu žurnālistiem izdevās notestēt jauno Opel Astra GTC OPC.
Trīsdurvju Astras dizains ir izdevies pievilcīgs, pie kam, OPC versija izskatās vēl labāka. Droši var teikt, ka jaunā dizainera ierašanās Opel ir palīdzējusi jaunajiem auto kļūt stilīgiem!
Pārbaudīsim sportisko auto darbībā! Jau uzsākot kustību, ir jūtams asums — auto no zemiem apgriezieniem ieskrienas bez aizturēm. Līdz 1400 apgrieziniem minūtē automobīlis itkā nogaida, bet pēc tam pieslēdzas turbīna un jau pie 2450 apgriezieniem dzinējs saražo maksimālo griezes momentu — 400Nm. Starp 2500 un 3000 apgrieziniem turbīnas aktivitāte ir ļoti pamanāma — ar patīkamu svilpošanu, kas pārliecinoši tiek cauri lieliskajai trokšņizolācijai. Ja šinī brīdī nospiest gāzes pedāli līdz galam, tad skaņi pamazām aiziet uz aizmuguri, pārvēršoties agresīvā rūkoņā Remus izplūdes sistēmā.
Diemžēl, Latvijā nav autobāņu bez ātruma ierobežojumiem, tāpēc testi tika veikti saskaņā ar CSN, nepārsniedzot atļauto ātrumu. Tikai noteikumos nav teikts — kādā laikā var ieskrieties līdz šim atļautajam ātrumam! Braucot pa klusajām Jūrmalas ieliņām, mums negribējās traucēt vietējo iedzivotāju mieru, tāpēc devāmies ārpus pilsētas.
Paralēli pētot salonu, atzīmēsim modeļa visjaudīgākās versijas detaļas. Pirmkārt — daudz plāksnīšu ar uzrakstu OPC. Ērta, sportiska sture. Standarta «sport» režīma pogas vietā uz paneļa ir parādījies papildus režīms OPC. Pārvietojoties pa pilsētas ielām — nekādu atšķirību starp šiem diviem režīmiem mēs nevarējām sajust, vien piezīmēsim, ka abos režīmos auto kļūst ļoti ass. Vēl jāatzīmē sportiskie sēdekļi. Opcionālie OPC sēdekļi — īpašs auto lepnums. Tie ir kausveidīgi un apdarināti ar ādu un alkantru.
Sportiskie sēdekļi uzstādīti 17mm zemāk nekā standarta GTC un par veseliem 30mm zemāk nekā hečbekā. Un neskatoties uz visu to — 18 regulācijas ļauj pieregulēt sēdekli praktiski jebkuras komplekcijas cilvēkam.
Nu lūk — tikām ārā no Lielupes. Izbraucot no Jūrmalas mūs apturēja luksofora sarkanais signāls. Sagaidot «zaļo», mēs asi uzsākām kustību, praktiski momentāni sasniedzot ātrumu 100kmh. Auto to paveica bez īpašas piepūles. Kādu laiku braucot pa šoseju, un, apdzenot visu un visus, nokļuvām ilgi gaidītajā vietā — slēgtā meža trasē ar daudziem asiem līkumiem un izliekumiem. Tikai šeit automobīļa «īstā seja» kļuva redzama — gan priekšējā HiPerStrut piekare, gan stingrā aizmugures piekare ar Vatta mehānismu, bet visam savs laiks…
Izsēdinot pasažierus, sākām automobīļa testēšanu…
Sākām ar bremžu pārbaudi. Atgādināsim, ka ražotājs uzstādījis četrcilindru Brembo supportus ar 355mm diskiem.
Bremzes tiešām iepriecināja. Bremzējot no 100kmh līdz auto pilnīgi apstājas — tas pārliecinoši palēninājās, neaktivizējot ABS.
Pēc bremžu pārbaudes, mēs nolēmām to pārbaudīt ātrumtrasē.
Pamazām, kāpinot ātrumu līkumos, nākas secināt, ka ikdienas iestādījumu Astras piekarē nav paredzēti ātrai un efektīvai braukšanai — auto rāda izteiktu «understeer». Šeit beidzot pienāca pogas «OPC» laiks, kuras efektu pārvietojoties pa pilsētu nevarēja sajust. Ar ieslēgtu OPC režīmu — automobīlis momentāni tika galā ar problēmu un sāka parliecinošāk līkumot. Braucot līkumos ar ātrumu virs 120kmh, auto vairs neizrādīja «understeer» simptomus, varēja arī just pašbloķējošā diferenciāļa darbību. Tā darbība bija plūdena, bez cirtieniem. Vērojot no malas bija redzams, ka Astra līkumos nesasveras — lieliski strādāja arī virsbūves sasveres kontroles sistēma.
Kopsavilkumā — jaunā Opel Astra GTC OPC – veiksmīgi apvieno sevī ikdienas auto pilsētai īpašības un arī «karsto» hečbeku agresīvākai braukšanai… kad nepieciešams. Cena — OPC versijai tā nav maza — 20 842LVL, bet mašīna tiešām ir tā vērta!
[nggallery id=3]Foto: Testdrive.lv priekš Amserv
Paldies Amserv Motors par auto testa braucienam.