Mercedes-Benz A-Class – jauna elpa nelielam ģimenes auto, kādu viņu prezentēja 90.gadu beigās. Izstrādājot jauno A-klases versiju, Mercedes-Benz inženieri un dizaineri izdarīja milzīgas pūles un radīja interesantu sportisku hečbeku, kurš piemērots cilvēkiem no dažādām vecuma grupām.
Kā teica Daimler AG vadītājs Dīters Cetše, “Automašīnu attīstītāji reti dot iespēju sākt ar tīru lapu. Radīt jaunu A-klasi, mūsu inženieri izmantoja šo iespēju un radīja pavisam jaunu sporta hečbeku. “.
Automobilis mainījas ne tikai vizuāli, bet arī ievērojami palielinājās izmēros: garums 4292 mm (iepriekšējai A-klases versijai bija tikai 3838 mm), platums – 1780 mm (1764 mm) un augstums ir samazinājies par 163 mm – līdz 1433 mm.
Jaunas A-klases attīstītāju komandu veidoja darbinieki ar vecumu no 35 līdz 45 gadiem, kuriem vadība deva pilnīgu brīvību fantāzijas īstenošanai, kuriem pēc kāda laika izdevās radīt automobili īstiem cienītājiem – stilīgs, dinamisks ar vismodernākām tehnoloģijām, bet pie visa tā, ar pieejamu cenu politiku parastajiem lietotajiem. Ka tiek plānots Daimler, automobilim vajadzetu kļūt par nopietnu konkurentu citam markam.
Viens no dizaina izstrādātajiem bija Marks Fezerstons, kurš izstrādāja SLS AMG, tāpēc jaunajā automobilī skaidri var saskatīt agresijas mājienu no vecākā brāļa.
Ka arī, izstrādājot pavisam jaunu automobili, dizaineriem izdevās saglabāt firmas stilu. Lieli lukturi, plata radiatora reste, pārsega līnija, reljefa sāni – tas viss dod piešķir automašīnai veiklību un atpazīstamību. Neskatoties uz visu spilgtumu automašīnas priekšējā daļā, aizmugurējā sanāca pārāk līdzena un plakana.
Runājot par interjeru – jaunās A-klases salons ir izturēts tipiskā Mercedes stilā. Trīs spieķu stūre ir tāda pati, ka visiem markas pēdējiem modeļiem. Pārējais salona noformējums ir līdzīgs kompaktam modelim B-Class. Galvenā jaunā interjera iezīme – „lidmašīnas” stils. Galvenais šī stila elements ir auto sildītāja restes turbīnes veidā. Automašīnās ar bagātāko komplektāciju aprīko ar 14.7-cm multimediju sistēmas displeju, kuru var vadīt ar „ritenīša” palīdzību, kas ir izvietots centrālajā tunelī. Dažas fukcijas tiek dublētas ar vadību uz stūres. Zemāk par multimediju sistēmu atrodas klimatkontroles vadība.
Materiāli un montāžas kvalitate atbilst Mercedes-Benz līmenim. Vienīgais mīnuss – centrāla monitora atrašanas vieta, kas izskatās kā atsevišķa ierīce un var piesaistīt nevajadzīgu uzmanību mazāk attīstītos rajonos.
Ārējais sportiskums tiek pārnests arī uz interjeru, sportisko sēdekļu formā. Sēdekļi izskatās kā sporta “kausi”, bet patiesībā ir ļoti ērti un relaksējoši.
Priekšējo sēdekļu iestatījumi uz testējamas versijas tiek veikti manuāli, bet to diapazons ir diezgan liels, bet solis ir neliels, plus jostasvietas atbalsts sastāv no diviem gaisa spilveniem, kas ļauj vienkārši atrast sev ērtu stāvokli.
Salīdzinot ar tās priekštecēm, jaunā versijā mazliet samazināja aizmugurējo pasažieru komforta līmeni. Lai saglabātu vietu, aizmugurējam sēdeklim ir gandrīz vertikāla pozīcija, bet jumta pazemināšanas dēļ, vietas virs galvas ir ļoti maz, kas prasīs zināmu neērtību pasažieriem, kuru augums pārsniedz 170 cm. Ka arī automobilis zaudē arī ar bagažnieka izmēru – tikai 341 litri (ar saliktiem aimugurējiem sēdekļiem – 1157 litri). Salīdzinājumā ar konkurentiem, jaunais A-Class konkurentiem zaudē minimums 10-20 litrus.
Ja mēs runājam par modeļa braukšanas īpašībām, tad papildus kopējai ar B-Class platformai MFA (Mercedes Frontwheel Architecture), uz kuras pamata tiks veidoti citi kompaktmodeļi, jaunais A-Class ieguva arī dzinējus. Testējamais modelis ir aprīkots ar dīzeļa motoru ar apjomu 1.8-litri ar turbīni. Tas strāda kopā ar automātisko pārnesumkārbu, kuras slēdzisatrodas uz stūres statņa, amerikāņu stilā.
Saņemot mašīnu Domenikss centrā, mums vajadzēja iztērēt kādu laiku tam, lai pielagotu visus spoguļus un sēdekļus. Diemžēl, salona spogulī nav liela redzamība, tāpēc galveno akcentu jāliek uz sānu atpakaļskata spoguļiem. Pielagojot visus spoguļus mēs devamies ceļā. Devāmies uz vietu, kuru TestDrive.lv portāls kādu laiku izmanto automašīnu testēšanai.
Pa ceļam izdevās pārbaudīt mašīnu gan pilsētas sastrēgumā, gan trasē. Paātrinājums automobilim ir ļoti straujš, ir jūtams turbīnes darbs. Akseleratora un bremžu pedāļi ir diezgan jutīgi.
Vēl viena jaunuma īpašība – priekšēja piedziņa, kurš arī ir saņemts no B-Class. Mercedes balstiekārta sastāv no McPherson stātnēm priekšā un četrām svirām sānos aizmugurē. Pēdējie uzstādījumi padara auto par mīkstu, kas ļauj izbraukt caur nelīdzēnām vietām nesakratot automašīnu, kas palielina pasažieru komfortu. Bet ar tik mīkstu balstiekārtu, stingrības pietiek, lai izietu pagriezienus pēc noteiktas traektorijas. Kad jūs mēģināt palaist automobili slīdēšanā, mēģinājums neizdevās, kas ļaus pārliecinātāk justies pie stūres jebkuros laika apstākļos (ar nosacījumu, ka riepas ir kvalitatīvas).
Runajot par drošību, jaunajā A-klasē, ka jau arī visos Mercedes, tai veltīja īpašu uzmanību. Automašīnas virsbūve izstrādata, izmantojot 67% augsta tērauda sakausējuma. Avārijas gadījumā, priekšā metāls lokās gandrīz uz pusmetru, pie tā mašīnas korpus paliek neskarts. Par aktīvu drošību kustības laikā atbild ABS bremžu pretbloķēšanas sistēma, antislīdēšanas sistēma ASR, elektroniska stabilizācijas sistēma ESP, avārijas bremzēšanas sistēma BAS, adaptīva bremžu sistēma Adaptive Brake, sadursmju novēršanas sistēma Collision Prevention Assist, vadītāja noguruma kontroles sistēma Attention Assist. Ka arī vadītājam palīdz sistēmas Parktronic – automašīnas novietošanas laikā, sistēma brīdina vadītāju par nobraukšanu no braukšanas joslas, “neredzamas zonas” kontroles sistēma, intelektuāla sistēma āra apgaismojuma kontrolei ILS. Visu šo elektronisko sistēmu pieejamība padara Mercedes par īstu savas markas pārstāvi.
Tātad, apkoposim jaunā A-Class testa brauciena rezultātus:
+ Plusi:
• Iespaidīgs un sportisks dizains;
• Plaša opciju izvēle;
• Liels daudzums elektronisko sistēmu un palīgu;
– Mīnusi:
• Vāja izolācija braucot ar ātrumu;
• Neliela dzinēju izvēle.
Teksts un fotogrājijas: TestDrive.lv