Nesen TestDrive.lv žurnālistu rokās nonāca jaunais Toyota RAV4. Automobili izdevās testēt atšķirīgos ceļu un bezceļu apstākļos, kas ļāva dziļāk izpētīt visas jauna modeļa priekšrocības.
Tehniskās īpašības:
Dzinējs | 2,2 D-CAT 6 A/T 4WD |
Maks.jauda (z. s.) kW /apgr./ min | 110 (150) / 3600 |
Maks. griezes moments (Нм/apgr./min) | 340 / 2000-2800 |
Ekoloģiska klase | Euro 5 |
Maksimālais ātrums (km/st.) | 185 |
Paātrinājums no 0 līdz 100 km/st. (sek.) | 10 |
Degvielas patēriņš | |
Pilsētā (l/100 km) | 8,1 / 8,1* |
Ārpus pilsētas (l/100 km) | 5,8 / 5,9* |
Kombinētais cikls (l/100 km) | 6,6 / 6,7* |
Degvielas tvertnes apjoms (l) | 60 |
Emisija | |
CO2 | 173 / 176* |
Izmēri | |
Garums (mm) | 4570 |
Platums (mm) | 1845 |
Augstums (mm) | 1660 |
Riteņu bāze (mm) | 2660 |
Bagāžas nodalījuma apjoms (l) | |
Ar paceltiem aizmugurējiem sēdekļiem | 547 |
* Ar vieglmetāla diskiem 18”
Par spīti lielam konkurentu daudzumam savā klasē, Toyota inženieriem izdevās radīt automobili, kurš ar savējiem raksturojumiem nepiekāpjas citiem ražotājiem, bet dažos pat pārspēj.
Sāksim ar dizainu – dizaineri uzzīmēja dizainu, kuru ne visi var apstiprināt, bet kopumā sanāca izveidot kaut ko jaunu, pie tā, neatkāpjot no pēdējo gadu Toyota kopēja stila. Dizainerim izdevies no parastā ģimenes krosovera izveidot agresīvu un dinamisku SUV. Agresivitāti automobilim piešķir automobiļa priekšēja daļa, ar plašiem gaisa kanāliem un galvas optiku. Neskatoties uz savu agresivitāti, automobilis, salīdzinājumā ar priekšteci, tāpat palielinājas izmēros. Garumā jaunais RAV4 palielinājas par 20 centimetriem, platumā par 3 centimetriem, bet riteņu bāze palielinājas par 10 centimetriem. Kopumā automobilis izskatās daudz solīdāk, nekā tā priekšteči.
Automobiļa aizmugurēja daļa arī mainījās, tagad jūs neatradīsiet rezerves riepu uz aizmugurējas durvis, jo to pārnesa zem grīdas, bet durvis tagad atveras ne sānos, ka agrāk, bet uz augšu, kas, pēc daudzu autovadītāju viedokļa ir ērtāk.
Jaunā RAV interjers ļoti atšķiras no saviem priekšgājējiem. Dizaineri centās par tā ergonomisko izskatu. Panelis kļuva daudzlīmeņu, pasažierim parādījās plaukts dažadiem sīkumiem, kura nevar būt lieka, piemēram, tālu braucienu laikā. Apdares materiāli lielā mērā arī mainījās, priekšēja paneļa daļa ir apšūta ar ādu, bet pilnībā no plastmasas Toyota nolēma neatteikties.
Vadības ierīces ir novietotas uz paneļa diezgan ērti,bet nez kāpēc dažas pogas pārnesa citā vietā, piemēram, poga bagāžnieka atveršanai un pilnpiedziņas režīmu vadība atrodas pa kreisi no stūres, bet pa labi no stūres atrodas Hill Assist ieslēgšanas poga.
Centrālā paneļa daļā atrodas sensora 6.1-collu displejs ar navigācijas multimēdijas sistēmu. Tāpat bāzes komplektācijā ir uzstādīta Bluetooth sistēma. Bagātākā komplektācijā tiek piedāvāta navigācija un aizmugurējas gaitas kamera, kura ir izvedama uz displeju ieslēdzot aizmugurējo ātrumu.
Sēdekļi ir visai ērti, kuri ir piemēroti ilgiem braucieniem. Plašs sēdekļu un stūres rata iestatījumu diapazons ļauj vadītājam pielāgot visu nepieciešamo jūsu ērtībai ceļojuma laikā. Priekšējie sēdekļi, pateicoties transportlīdzekļa izmēriem, atrodas lielā attālumā viens no otra, tādējādi ļaujot izvietot starp tām ērtus roku balstus. Tāpat vērts pieminēt lielu skaitu glāžu turētaju salonā. Runājot par komfortu aizmugurē sēdošajiem pasažieriem, tagad aizmugurē ir daudz plašāk nekā iepriekšējos modeļos.
Neskatoties uz to, ka automobilim ir pilnpiedziņa, tam nav centrāla tuneļa, kas padara braucienu centrālajam pasažierim daudz ērtāku. Skaņas izolācija krosoverī, salīdzinājumā ar savi priešteci, kļuva labāka, bet, tomēr, prasās mazliet apslāpēt skaņas no ielas. Runājot par bagāžnieku, tad pirmam skatam tas liekas par mazu, jo diezgan daudz vietas aizņēma rezerves riepa, bet tas ir tikai vizuāla ilūzija, jo lietderīgais apjoms sastada 547 litri, kas par 97 (!) litriem vairak, nekā iepriekšējam modelim.
Tagad parunāsim par automobiļa tehniskajiem rādītājiem. Jaunais RAV4 tiek komplektēts ar diviem benzīna 2.0-litru dzinējiem (jauda 151 z.s.). Ka arī motoru rindā ir arī dīzeļa spēkrati ar apjomu 2.0- (D-4D) un 2.2- (D-CAT) litri, kas attīsta jaudu 124 un 150 z.s. attiecīgi. Mūsu gadījumā mēs testējam dīzeļa RAV ar apjomu 2.2-litri ar automātisko pārnesumkārbu.
Runājot par braukšanas dinamiku, tad vadītājam ir iespēja izvēlēties starp diviem braukšanas režīmiem, kuri ietekmē uz stūres jūtīgumu, dzinēja draiskumu un ātrumu pārslēgšanu (pēdējais attiecas pie modeļa ar mehānisko pārnesumkārbu).
Pirmais režīms – ECO, tas ir maksimāla ietaupījums.
Par otru režīmu „SPORT”, varbūt var parunāt ilgāk, jo tas ir patiešām interesants – tas ietver sevī draiskuma un aktivitātes maksimumu.
„ECO” režīmā, automobilis patstāvīgi regulē enerģijas patēriņu lielākai efektivitātei un ietaupījumam kustībā.
Runājot par ‘SPORT” režīmu, šeit tiek atspoguļots viss automobiļa potenciāls. Stūre kļūst jūtīgāka, kas ļauj pārliecinoši justies uz ceļa.
Tagad izskatīsim balstiekārtas darbu. Jaunais RAV4 ir kļuvis daudz ērtāk par savu priekšteci, transmisija nodrošina labu vadāmību. Nelīdzenumus uz ceļa, kā arī tramvaja sliedes vai bruģi automašīna pārbrauc vienmērīgi, ir dzirdams tikai, kā strādā balstiekārta.
Pie parastas braukšanas, modelis izmanto tikai priekšējopiedziņu, bet, pie nepieciešams, ieslēdzas sistēma
IADS(Integrated Active Drive System), kas pārraida daļu griezes momenta atpakaļ. Braucot pa bezceļu var nobloķēt daudzplākšņu sajūgu režīmā 50х50, bet to iespējams izdarīt tikai pie ātruma līdz 40 км/ч, ka arī, “Off Road” laikā, var izmantot sistēmu Hill Assistance, kura palīdzēs droši kāpt lejā no stāva kalna.
Apkoposim datus.
Jauno RAV4 Toyota inženeriem izdevies uztaisīt par interesantu un dinamisku. Pašreizējo modeli, salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli, jau noteikti nevar nosaukt par „sieviešu”.
Plusi: Jaunie gabarīti piedāvaja pasažieriem vairāk vietas salonā. Automobili ir viegli vadīt un tas „turās” uz ceļa pārliecināti. Atverot aizmugurējās durvis uz augšu ļauj ievietot visas mantas bagāžniekā bez īpašam neērtībām. Liels daudzums nodalījumu un plauktiņi.
Mīnusi: Vāja skaņas izolācija un trokšņaina balstiekārta. Elektriska piedziņa paceļ bagāžnieka durvis ar troksni.
Kopumā, jaunais RAV4 parādīja sevi no ļoti labas puses visā testēšanas laikā.
Cenas uz jauno RAV4 sākās no 23 378 Eiro (16 430 Lati). Bez šaubām, Toyota iestiprinās aiz sevis augstu pozīciju, citu krosoveru vidū, Latvijas un Eiropas tirgū.
Vairāk fotogrāfiju Jūs varēsiet atrast mūsu Facebook lapā.
Izsakam pateicību kompānijai „WESS Motors Rīga” (Ulmaņa gatve 125, Rīga, LV-2167, Latvija. www.toyota.lv) par sniegto automobili testa braucienam.
Teksts un foto: Aleksandrs Judins (TestDrive.lv)