Kompānija Nissan prezentēja Frankfurtes autosalona ietvaros koncepcijas krosoveru Gripz. Jaunums „apvieno kompakta visceļa auto praktiskumu un dinamiskas sporta auto īpašības”. Prototips bija izstrādāts apvienojot Japānas un Eiropas Nissan dizaina-studijas. Pēc viņu vārdiem, veidojot koncepcijas auto, viņi ņēma iedvesmu vienā no pirmajām kompānijas krosovera – rallija versijas modelim Datsun 240Z.
70.gados šīs mašīnas ieguva vairākas uzvaras dažadās sacīkstēs, iekļaujot 1973.gada Safari Ralliju. Šīs automašīnas, it īpaši, atšķiras no standarta modeles varianta ar pastiprinātu piekāri, palielinātu klīrensu un īpašu oranži-sarkanu virsbūves krāsu.
Papildus tam, Gripz saņēma stilizētu elementu klāstu no koncepcijas hečbeka Sway, kuru parādīja Parīzes autosalona ietvaros pavasarī. It īpaši, tam ir līdzīga pēc formas radiatora reste un „bumeranga formas” optika.
Papildus tam, krosovera izveidē dizaineri balstījās uz sacīkšu velosipēdu ārējo izskatu. Līdzīgā stilā ar tiem izveidoti 22-collu diski, ka arī daudzi interjera elementi, iekļaujot, iekšējus durvju rokturus, kas ir izgatavoti velosipēda sēdekļa formā. Prototips saņēma īpašas augsta spiediena riepas, kuras speciāli izstrādāja firma Bridgestone.
Priekšējos lukturos integrētas mazas kameras „lai ierakstītu ceļojumus, kā to dara riteņbraucēji, novietojot reģistrātoru uz ķiveres”.
Jaunumu aprīkoja ar hibrīda spēkiekārtu, kas sastāv no benzīna dzinēja un elektriskās ierīces. Iekšdedzes dzinēju izmanto tikai enerģijas izstrādei elektriskajam motoram.
Nissan atzīmēja, ka Gripz ir radīts parādīt, ka „labam sporta auto nav jābūt mazam klīrensam”. Kā bija ziņots agrāk, prototipa sērijas versija var aizvietot kompānijas līnijā modeli 370Z, kuru noņems no konveijera 2017.gadā.
Agrāk Nissan vice-prezidents Siro Nakamura paziņoja, ka autoražotājs plāno atteikties no tiešā sporta auto pārņēmēja dēļ zemas popularitātes un dārguma. Ražotājs uzsver, ka jaunais krosoveris, kurš kļūs par linijas Z daļu, iepatiksies esošajiem 370Z faniem, ka arī piesaistīs jaunus klientus.
Tiek pieņemts, bezceļa auto, kas būvēta uz modulāras platformas CMF, motora gamma iekļaus sevī 1,6-litru “turbo četriniekus”.
Foto: Nissan