Kompānija Nissan Tokijas autosalona ietvaros prezentēja koncepcijas elektrisko hečbeku IDS – prototipu, kurš var kļūt par nākamas paaudzes modeļa Leaf pamatu.Mašīna saņēma panelī ievelkamu stūres ratu un neatkarīgas vadības sistēmu, kura maina priekšēja paneļa izkārtojumu un pagriežamus sēdekļus atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma.
Prototipa virsbūve ir pilnīgi izgatavota no oglekļa. Riteņi, lai uzlabotu riepu rites pretestību ir aprīkoti ar 175 milimetru riepām, izvietoti maksimāli tuvu pie bamperiem – tā dizaineri paplašināja platību salonā. Pie tā automašīnas augstums sastāda tikai 1380 milimetrus.
Prototipa priekšējais panelis ir liels taisnstūra sensora ekrāns. Stūres rats IDS, pēc dizaineru plāniem, pēc savas formas jāatgādina grožus.
Kad autopilots ir ieslēgts, stūre automātiski ievelkas priekšējā panelī, bet tā vietā parādās vēl viens sensora ekrāns. Priekšējie sēdekļi pie tā nedaudz pagriežas viens pret otru, veidojot „komfortu, patīkamu un drošu atmosfēru”.
Automobilis ir aprīkots ar dažādiem elektroniskiem palīgiem, piemēram, automātiska parkošanas sistēma (kontrolēt to var ārpus salona, ar mobilas aplikācijas palīdzību) un gājēju nodomu brīdināšanas sistēma. Piemēram, ja gājējs plāno šķērsot ceļu, IDS sensori to pamanīs, signāls tiks nodots ne tikai auto vadītājam, bet arī gājējam – ar gaismas indikatoru palīdzību.
Datus par Nissan spēkiekārtu ražotāji neatklāj. Ir zināms tikai, ka koncepcijas auto bateriju ietilpība sastāda 60 kilovatstundas.
Jaunais Nissan Leaf, kā gaidāms, parādīsies sērijā 2017.gadā.
Foto: Nissan